neděle 2. prosince 2018

SHIBORI

Jak jsem tak listovala Švadlenkami, padla mi do oka deka s názvem Kámen a voda ze Švadlenky číslo 17 věnované Japonským vzorům.
 

Je šita z ručně batikovaných látek a látek barvených technikou shibori. Postupně jsem si vyzkoušela všechny základní techniky shibori a využila je jako panely do deky, plus jsem si koupila i jeden originální panel se známým japonským motivem od malíře Hokusai. Shibori látky jsem doplnila ručne barvenými látkami v modré a hnědé barvě (reaktivní barvy). Nakonec jsem celý top proquiltovala a střídala modré, hnědé a průhledné nitě. Mám tento quilt velmi ráda.

Jednotlivé postupy na SHIBORI byly potom publikovány v číslech 17- 24. Technika shibori mě velmi zaujala a tak jsem začala hledat všechny dostupné informace. Jsou skoro nedostupné pokud neumíte japonsky. Tak jsem si nakonec objednala knihu a DVD, kde se klasické shibori prezentuje. Je to tajemný svět, kdy jednotlivé oblasti Japonska používají jednu techniku a tu se učí dívky už od malička k naprosté dokonalosti. Mě se velmi líbila technika ze Švadlenky 23, kde se pomocí háku vážou malá kolečka a pomocí nich se tvoří vzory.




Problém nastal, kde sehnat hák. Ten se dal koupit pouze v Japonsku. Moje kamarádka napsala svoji přítelkyni do Japonska dotaz kde by se dal tento hák objednat a místo odpovědi do měsíce přišel hák. Moje radost byla nesmírná a tak jsem do Japonska na oplátku poslala quilt motýl.

Paní potom psala, že si ho dala pod sklo. Za několik let bylo v oblasti, kde žije zemětřesení, ale paní psala, že se rozbilo sklo, ale quilt přežil a měla velkou radost.

Japonské Shibori je úžasné a v podstatě v Evropě a Americe se používají jednoduché nebo zjednodušené techniky. Já mohu říci, že jsem nakoukla do tajů shibori, ale ani zdaleka nejsem ani na prvním stupínku k jeho zvládnutí. Nicméně i mé amatérské pokusy mi dělají radost a ráda z těchto látek šiji.

1 komentář:

  1. Ahoj přátelé, to, co se chystám sdílet, může být přínosem pro vás nebo pro někoho, koho znáte, nikdy jsem si nemyslel, že napíšu takové svědectví, ale protože chci, aby ostatní lidé našli své štěstí, jako jsem já našel své. Žila jsem v pekle se svým manželem, který pro mě byl kdysi milujícím mužem, po 5 letech našeho manželství se přestal starat o své povinnosti jako můj manžel a byl ke mně také nepřátelský, žila jsem ve strachu a málem jsem šla na rozvod. Četl jsem nějaký článek o problémech v manželství a rychlém řešení, když jsem narazil na doktora Ajayi, mocného duchovního muže, který pomohl mnoha lidem v jejich problémech ve vztahu, vzal jsem jeho kontakt a mluvil s ním o chování mého manžela ke mně, řekl mi co je třeba udělat, a já jsem udělala podle instrukcí a po několika dnech od zahájení práce s doktorem Ajayim se můj manžel změnil k lepšímu, byla jsem překvapená, když mi koupil nové auto, aby se mi omluvil za špatné skutky, které mi udělal. teď žijeme v míru. Díky Dr Ajayi, pokud čelíte jakémukoli problému ve vztahu, nestyďte se svého problému, kontaktujte Dr. Ajayi na Whatsapp / Viber: +2347084887094 pro trvalé řešení vašeho problému.

    OdpovědětVymazat